share

Friday, February 24, 2012

VISCERAL FAT: Mati la saya



APA ITU VISERAL FAT YANG BOLEH BAWA KEPADA KEMATIAN?

Lemak viseral adalah lemak yang meliputi organ-organ dalaman badan kita. Lemak viseral ni memegang organ kita seperti ular yang boleh menyebabkan ganguan kepada fungsi sesuatu organ itu.

Lemak Viseral yang tinggi boleh menyebabkan tekanan darah tinggi, kencing manis, sakit jantung, strok, kolesterol tinggi, kanser usus, kanser prostat dan juga lemah tenaga batin.

Lemak viseral tidak boleh dibuang dengan hanya senaman, tetapi dengan pengambilan nutrisi selular dan juga diet harian yang seimbang. Di sini saya nak kongsi bersama dari bacaan saya tentang viseral fat.


Sumber: Clinical Obesity in Adults and children, By Peter G. Kopelman, Ian D. Caterson, William H. Dietz. Chapter 15, page 201.


Sumber:Maximum Muscle, Minimum Fat: The Secret Science Behind Physical Transformation By Ori Hofmekler, Marty Gallagher.(2005).page 108.

CARA NAK MENGELAK DAN MENGURANGKAN VISERAL FAT !!!

1. Ambil nutrisi yang seimbang setiap hari.
2. Banyakkan senaman kardio atau bererobik.
3. Kurangkan makan makanan berlemak.
4. Tido awal.
-> pelbagai cara lagi anda boleh baca dalam article di bawah:


Sumber:Best Life, Oct 2006.pg 90.

Sangat bahaya viseral fat ni, dan tak ramai yang tahu. Walaupun badan kita kurus kita juga mungkin mempunyai viseral fat. Ok lah, sebarang info tentang kesihatan saya akan kongsi dengan anda. Harapan saya anda dapat ilmu dan sebarkan juga ok. Just share link ini kepada rakan-rakan "Tahu dan sampaikan". Membantu orang untuk sihat itu impian saya. Assalamualaikum =)

note:Sumber gambar : dari pak cik saya, Mr.Google.

No comments: